limondan resim yapalım

to English

Bir kaç çalışmamı atarak başlayayım.

































Bu çalışma kağıdın yakılmasıyla oluşturulmuş bir resimdir.

Hazırlanışından bahsetmek gerekirse,

Bir adet limonunun suyu sıkılır, daha sonra kağıt üzerine klavuz çizgiler çizilir ve bir fırça yardımıyla limon suyu kağıt üzerine işlenir. Kısa bir kuruma süresi ardından kağıt bir ateş kaynağı üzerine tutulur ve limon suyu ile çizilen yerler istediğimiz oranda yandığında kağıt soğumaya alınır. Ardından kurşun kalemle eğer göldelendirme yapmak isterseniz yapılır.

Bilgi: Limon suyu ile yazı yazmak eskiden Osmanlıda gizli yazışmalar için kullanılırdı. Mektuba basit bir yazı yazılır önemli noktalar limonla yazılırdı. Eğer mektup kötü niyetli birinin eline geçerse ve bu teknikten haberi yoksa mektup onun için bir anlam ifade etmez.

Yorumlar

  1. hımm yaptığın şekil değişik bir tasarım

    YanıtlaSil
  2. ooo tebrikler medo :) çizim çok süper olmuş bu teknikle :) ben de eskiden böyle resimler yapardım lise aşkım için ;) şimdi aklıma geldi be medo'm bunu görünce.. hey gidi günler heyyy :D

    YanıtlaSil
  3. dostum bende bunu ilk defa ilk öğretimde kütüphanede takılırken buldum. meydan larousse'da osmanlıyla ilgili bir metin vardı. önemli yazışmaların bu şekilde yapıldığıyla ilgili.. neyse lisede aklıma geldi bu şekilde bişey yapıldığı ve ilk defa lisede yaptım ..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder